De Gerritse 180° Klantervaring

De Gerritse klantervaring is essentieel om de vakman graag bij je terug te laten komen, positief over je te laten praten en het effect van mond-tot-mond reclame optimaal te benutten.

Als leidinggevende kun je niet elke dag in de schoenen gaan staan van de klant terwijl je wel wilt dat je klant optimaal behandeld wordt. Daar zijn diverse oplossingen voor. Een veel gebruikte is een onderzoeksmethoden als “mystery guest”, echter blijkt deze niet altijd het gewenste effect te hebben. Veelal worden de resultaten van dit onderzoek veelal lang na het bezoek gepresenteerd. De medewerkers en leidinggevenden weten dan niet meer wat nu de specifieke dag van onderzoek is voorgevallen en specifieke leerpunten zijn. Men gist naar de redenen van de scores en veelal worden excuses gevonden voor de resultaten van het onderzoek.

De oplossing is simpel: zorg dat je direct na het bezoek de klantervaring deelt met de medewerker(s) en betrek de leidinggevende bij het gesprek zodat afspraken afgestemd worden met leidinggevende.

Voordelen:

  • het kost de leidinggevende weinig extra tijd met veel effect
  • medewerker kan direct werken aan leerpunten en genieten van de aspecten die juist heel goed gaan
  • het werk gaat gewoon door
  • de coach kan heel gericht feedback geven
  • tijdens het bezoek wordt netheid & orde beoordeeld, echter de focus ligt op het sociaal emotionele vlak. Hoe wordt het bezoek ervaren en kom ik hier graag terug?.
  • vreemde ogen dwingen…

Resultaten:

  • door klantgericht advies wordt de organisatie klantgerichter en commercieel
  • helpen de communicatie te verbeteren tussen medewerkers en/of tussen leidinggevende en medewerker
  • ondersteuning bij het leidinggeven
  • de prestaties van medewerkers en leidinggevenden verbeteren
  • commercieel beter resultaat

Investering:

  • Bezoek, feedback gesprek en rapportage per bezoek waarbij meerdere medewerkers aangesproken worden: 360 Euro
  • Reiskosten: 0,40 Euro/km
  • Reisuren tegen een vergoeding van 27,50 Euro per uur

Alle genoemde bedragen zijn excl. BTW
Tijdsinvestering medewerker en leidinggevende: 1 uur

Planning:

Dit dient afgestemd te worden met de Leidinggevende/Coördinator/Vestigings Manager