Producten, diensten & services lijken steeds meer op elkaar, terwijl klanten steeds meer van elkaar verschillen. Klanten zijn individualistisch, zelfbewust, gemakzuchtig en weten – met dank aan internet – precies wat er te koop is. Koopgedrag is daardoor niet langer generiek en lastig massamediaal te sturen. De vraag is: hoe wint u deze eigenzinnige consument nog voor uw bedrijf of product? En nog belangrijker, hoe zorgt u ervoor dat hij of zij ook klant blijft?

Een bestaande klant behouden kost nog altijd vijf keer minder dan een nieuwe werven. Het onderkennen van de klantwaarde is daarom essentieel. Dat betekent dat uw organisatie consequent feeling moet houden met de markt en met de beleving van de klant. Het is immers de klant die zijn vertrouwen geeft. En niet andersom. Anders gezegd, u moet vrienden worden of op z’n minst goede bekenden. In de praktijk vraagt dat om tweerichtingsverkeer waarbij uw organisatie adequaat reageert op het gedrag van de individuele klant en deze op het juiste moment persoonlijke aandacht geeft.

Door een gedegen aanpak met een multidisciplinair team kan Ripples Business Development uw klanten/gasten laten verassen. Zodanig dat ze deze beleving willen delen delen op Twitter, Facebook, langs de lijn op de voetbalclub of op het eerstvolgende verjaardagsfeestje!

Door middel van 6 stappen doorlopen we het proces met uw medewerkers.

Meer weten? Kijk eens op www.leukzaken.nl