Misschien herkent u bovenstaande foto wel. Voor wie is nu eigenlijk de tekst bedoeld? Voor de balie medewerkster of voor de klanten bedoeld die – helaas – moeten wachten?

De outside-in-benadering houdt in dat een organisatie van buitenaf beïnvloed wordt bij de vaststelling van haar strategisch beleid, de product-marktcombinaties en de inrichting van haar structuur, cultuur en processen. De benadering stelt de markt, de concurrentie en de klant in het middelpunt van het strategieproces.

Dit begint met uzelf verplaatsen in de schoenen van uw klant en ervaren hoe het is om klant te zijn. Van inside-out naar outside- in, van zenden naar anticiperen op het gedrag van uw klanten en prospects. Van producten en diensten naar ervaringen. Van klanten naar fans en ambassadeurs. Een beweging die het hart van uw organisatie en het hart van uw klanten raakt. Zo ontwikkelt u concurrentievoordeel en biedt u uw klanten een topervaring welke leidt tot een hogere loyaliteit en winstgevendheid.

Is het voor u als management vaak lastig om eens echt in de schoenen te gaan staan van de klant? Laat dan eens de specialisten eens kritisch kijken waar uw onderneming staat op het gebied van Customer Experience. Ripples Business Development staat klaar om uw organisatie een stap verder helpen.